• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63770
+
-

هوشمند‌سازی کشاورزی  در سمنان

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که ورود تکنولوژی به حوزه کشاورزی سبب تسریع در رفع مشکلات بهره‌برداران می‌شود گفت: هوشمند‌سازی این حوزه برای برخی استان‌ها در حال انجام است. به گزارش مهر، «محمدرضا طلایی» در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جهاد کشاورزی شهمیرزاد با بیان این‌که کشاورزی امروز باید از حالت سنتی خود خارج و همگام با علم روز دنیا و روش‌های نوین منطبق شود افزود: هر چه در این مسیر بیشتر گام برداریم به همان نسبت مشکلات بهره‌برداران نیز کاهش خواهد یافت. وی با بیان این‌که هوشمندسازی کشاورزی برای برخی استان‌ها در حال انجام است اضافه کرد: این اقدام به عنوان یک راهبرد اصلی در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود و از سوی دیگر انتقال تکنولوژی از طریق کارشناسان پهنه و مراکز تحقیقاتی در دستور کار است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که ورود کارشناسان و ارتباط موثر آنها با بهره‌برداران راهی برای هوشمند شدن بخش کشاورزی است بیان کرد: انتقال مسائل تحقیقاتی و تکنولوژی به مزارع از طریق ارائه آموزش‌های صحیح از سوی کارشناسان پهنه امکان‌پذیر خواهد بود. طلایی با بیان این‌که سامانه «پود» برای ارائه اطلاعات مفید کشاورزی تهیه‌شده و در اختیار کارشناسان قرار دارد اظهار کرد: در مرحله نخست باید خود کارشناسان پهنه نیز از آموزش‌های کافی برخوردار باشند.

 بنابراین برای رسیدن و تحقق هوشمند شدن در بخش کشاورزی باید بر آموزش تأکید بیشتری صورت گیرد. وی افزود: با ورود تکنولوژی به سمت باغ‌ها و مزارع می‌توان شاهد تحولات خوبی در بخش کشاورزی باشیم. بنابراین باید استفاده از ابزارهای به‌روز و بهره‌گیری از دانش روز کشاورزی را نیز ارتقا بخشید، چراکه روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیازها نیست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید